TEKSTY OPUBLIKOWANE W CZASIE REALIZACJI PROJEKTU
- Małgorzata A.Szyszkowska, „Budowanie świata, trwanie w chwili. Opis estetycznego doświadczenia dzieła muzycznego w nawiązaniu do tekstów Alfreda Schütza i George’a Steinera”, w: Musica Intelectualis, 2018 Warszawa, s. 89-101.
- Małgorzata Gamrat, “Jankelevitch: freedom, music and unfinished project”, Interdisciplinary Studies in Musicology, 18/2018, s. 69-90, DOI 10.14746/ism.2018.18.4 2018-11-15
InterSM_18-021.05.20_Szyszkowska Gamrat.pdf - Małgorzata A. Szyszkowska, Notes on Improvisation and Freedom. On Transgressing Self in Musical Performance, Interdisciplinary Studies in Musicology, 18/2018, s. 97-106, DOI 10.14746/ism.2018.18.6. 2018-11-30 (tekst w pdf)
- Małgorzata A. Szyszkowska, “Listening to Different Texts: Between Reich and Eco with Nycz”, Eidos. A Journal for Philosophy of Culture, 3/2019, s. 5-13, DOI 10.14394/eidos.jpc.2019.0027 2019-10-15
http://eidos.uw.edu.pl/listening-to-different-texts-between-reich-and-eco-with-nycz/ - Małgorzata A. Szyszkowska, „Między katharsis a pathos. Terapeutyczne aspekty śpiewu”, Miscellanea Anthropologica et Sociologica, 20/2020, s. 56-69.
https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/maes/article/view/3669 ) - Małgorzata A. Szyszkowska, “The Experience of Music: From Everyday Sounds to Aesthetic Enjoyment”, Proceedings of the European Society for Aesthetics, 11/2019, s.728-747.
https://www.eurosa.org/wp-content/uploads/ESA-Proc-11-2019-Szyszkowska-2019.pdf ) - Małgorzata A. Szyszkowska, „Narrative Moment. Musical Performance According to James Baldwin and Lawrence Kramer”, Interdisciplinary Studies in Musicology, 20/2020, s. 21-32, DOI 10.14746/ism.2020.20.2
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/ism/article/view/25989 ) - Małgorzata A. Szyszkowska, „Wolność, nieskończoność, wzniosłość: przestrzeń duchowa w doświadczaniu muzyki religijnej w perspektywie fenomenologicznej”, Pro Musica Sacra, 18/2020, s.9-26.
http://czasopisma.upjp2.edu.pl/promusicasacra/article/view/3706 ) - Małgorzata Gamrat, „La Cantologie”, czyli francuska szkoła badań nad piosenką (i jej potencjalne polskie implikacje), Czas kultury, 3/2021,s.7-13
- Małgorzata Gamrat, “Signs of music, intertextuality and narrative strategy. Cultural semiotics and 19th-century funeral music: the case of Karol Kurpiński’s Elegia na śmierć Tadeusza Kościuszki”, Chanese Semiotic Studies,17/2021,s.229–249 doi.org/10.1515/css-2021-0012 2020-12-01.
https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/css-2021-0012/html - Małgorzata A.Szyszkowska, „Wstrząs estetyczny i jego terapeutyczne oblicza”, Między integracją i rozproszeniem. Doświadczenie estetyczne w kontekstach Nowoczesności, 2018, s.193-213
- Małgorzata A.Szyszkowska, „Muzyka i jej cielesne osadzenie. Pomiędzy schematami ciała a wolnością wykonania”, Socjologia muzyki w Polsce. Pęknięcia i kontynuacje, 2018, s.71-89
- Małgorzata Gamrat, "Lélio" de Hector Berlioz et "Le Contrebandier" de George Sand, ou la solitude d’un artiste (héros)romantique portant le masque d’un bandit, Literaport. Revue annuelle de littérature francophone, nr 6: La solitude dans la littérature française et francophone, études rassemblées et présentées, 2/2019, s.73-86
- Małgorzata A. Szyszkowska, „Roman Ingarden’s Theory of Aesthetic Experience. From Idea to Experience and Back”, Roman Ingarden and His Times, 2020, s.223-238.
http://doi.org/10.12797/97883813821 - Małgorzata Gamrat, „Opera to czy oratorium: ‘Mojżesz w Egipcie’Rossiniego według Balzaka”, Kantata i oratorium w historii kultury polskiej, 2020, s.179-196,
- Małgorzata Gamrat, „Rola nauczania teorii muzyki w procesie kształtowania muzyków we Francji w okresie kształtowania się nowoczesnego systemu szkolnictwa muzycznego”, Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Tradycja i perspektywy, 2020, s. 87-106,
- Małgorzata A.Szyszkowska, „Kilka uwag na temat wspólnoty śpiewu w projekcie wirtualnego chóru”, Creare et cantare, 2020, s.31-39
- Małgorzata A. Szyszkowska, „Aesthetic Qualities and Aspects of Everyday Life. Notes on a Phenomenological Approach to Everyday Aesthetics, Everydayness. Contemporary Aesthetic Approaches, RomaTrE-Press, 2021, s. 269-279
- Małgorzata Gamrat, «A la recherche de soi-même (par intermédiaire des créatures infernales): Hector Berlioz et « La ronde du sabbat » de Victor Hugo, Animal(ité). Études dix-neuviémistes Peter Lang, 2021,s.13–29
- Małgorzata Gamrat, „Semiotyczne gry z odbiorcą: Gigi l’amoroso i Gigi in Paradisco Dalidy”, Song Studies. Poetyka i polityka wytwarzania piosenki, Instytut im. Oskara Kolberga, 2021, s.41-56
- Małgorzata A. Szyszkowska, „Melodia, zaśpiew, brzmienie. Filozofia muzyki jako słuchanie”, Horyzonty estetyki. Studia dedykowane Iwonie Lorenc, 2021,s.103-112